Tuesday, November 15, 2011

halwa mata

Selain PML....hobi lain alkesah ialah menanam pokok2 terutama pokok bunga...walaupun kekadang tangan ni `panas' tetapi minat ni tetap dibuat kerana alkesah cukup suka melihat hasil yang ditanam dan disemai...meh layan gambar2 pokok semasa berkunjung ke Sungai Buloh sebagai halwa mata alkesah kali ini.....
Cantikkk kaktus yang comel-comel ni kan.. kalau berkunjung ke cameron highland memang taksah kalau takbeli sepapan hehehe..Yang ni cara baru agaknya..kalau tak silap masa alkesah tanya harga untuk satu tiang yang mengandungi 5 pot bunga bersangkut dalam RM25. Hmm..benda baru masih mahal lagi kot..kalau beli sederet 7 macam ni...haishhh

Nah ini hasilnya..cantik kann..waduhh..dok mengira nih berapa tiang nak beli...

Ini paling alkesah suke dari dedulu lagi.. kayu lama rail keretapi dibuat tempat `penanggah' pokok..kire macam tiang pokok la tu..dah lama suke cenggini..pastu tepi die letak pasu besau dalam die letak pokok renek..cantik kan.. Hmm.. mane nak carik pasu besau2 murah ehh.. Orang kate kat Ipoh..alahaai..`dekat' sangattt..


Pokokbunga gantung ni pun alkesah suka suka suka..hehe.. Walaupun ada had `umur' ..... membeli di sungai buloh tak terasa la kot kalau setiap 3-4 bulan di tukar...

Cik Somi suke pokok yang besar2..katenya puas membeli..hmm..layannn..

Selain pokok-pokok hiasan tak sah rasenya kalau tak membeli juga pokok2 herba seperti pokok kari dan daun limau purut bagi menambah `taman herba' di belakang rumah..walaupun tak segah taman orang lain..hehe

Sekian untuk kali ini..

2 comments:

  1. POKOK BALACAN ADA X KAT SANA ? ANA MAU TANAM ITU BALACHANN LAA

    ReplyDelete
  2. hahaha...pokok belacan sudah dikategori dalam spesis terancam....pembelian melebihi pengeluaran. Gunapakai belacan paket adalah disarankan..ahakss..

    ReplyDelete

Salam buat semua...