Monday, May 9, 2011

lemari 5

Tak nak unguu !!! Laung alkesah kepada Cik Somi. `Sape suruh tido petang? Dah separuh cat dah!' herdik Cik Somi. Masih mamai alkesah kene marah..sambil garu kepala takgatai..`tadik kite lelap mata kejap je`..tak sangka pakatan kerja Cik Somi dan 2 anaklelaki cepat betul..Hehehe..padan muka alkesah..
Maaf ye...err..bleh tukar hijau tak?..amboi..sesuker je arah orang. Bukan mengarah tapi memnta..hehe..ok lah jap nak gi beli cat hijau pulak. Begitulah kesah lemari 5 alkesah ni. Dedulu kat kampung lemari ni diisikan buku-buku. Masa pindahrandah angkut barang tak perasan pulak lemari ni. Jadik kami balik sendirik angkut dengan MPV.Alkesah nak lari sedikit daripada kaler kayu yang biasa..hijau menjadi pilihan.. Cantik jugak ye. Cik Somi mengesyorkan putih didalam..ikut je..cantik jugak.. Dah la daripada antik bertukar vintage hehehe..Setahu alkesah lemari ni dari tahun 1970 lagi. Jadi memang lemari ni kukuh.Para atas dah diisi dengan PML..tinggal yang bawah2 tu kene isi pinggan mangkuk basahan. Ok la..asyik2 PML je..hehe.. Maka berdirilah disatu sudut didapur alkesah. Memang papan pelapik die kuat kerana kayu betul dan bukan kayu sambung. Hmm...dibawah ni lemari lauk yang ada kat kampung..Masih terfikir2 nak angkut ke tidak..hmm...mana mau letak..aiyaaa..

3 comments:

  1. Kak cantik almari ijau akak, byk PML boleh masuk tu...huwa jeles ni, nak jugak..

    ReplyDelete
  2. mcm kenai jer pinggan besaq gedabak kat belang tuu..buat hidang bihun menarik tuu..

    ReplyDelete
  3. Mas : cepat carik satu lemari lame kasik tukar kaler hehehe..hijau pun cun banget

    Eis : aik pinggan tu je ke? tu mangkuk basuhtanga, mangkuk kuih besau seblah die tak kenai? hahahaha...

    ReplyDelete

Salam buat semua...