Tuesday, January 25, 2011

sirih pinang

Salam di awal minggu..cari punye cari yang lain aida jumpe hehehe.. Alkesah aida menerima berita gumbira seoang sahabat yang akan menamatkan zaman bujangnya tak lama lagi.. jadi tetiba terasa nak entry mengenai perkahwinan orang dedulu.. taklah dedulu sangat rasenya sekitar 1970an. Aida minta izin ni daripada keluarga Makcik Yah kerana menayangkan gambar-gambar perkahwinan keluarga beliau, tak ketinggalan gambar beliau sendiri..Waduh tak mengalah.... . tinggi la budi nilainya bangsa..tinggi la sanggul dikepala...heheIni antara hantaran perkahwinan orang dedulu kan. Kalau tak silap aida hantaran orang Perak. Orang Perak memang terkenal dengan hantaran yang banyak terdiri daripada manisan. Manisan yang selalu di iringi seperti halwa betik, bauhulu, bangkit santan dan tak ketinggalan kuihmuih moden masa itu.Ini pula kek perkahwinan atau hantaran makcik Aida pada tahun 1960an..hmm begitu rapi gambar di ambil..Lagi satu kek hantaran penghujung 1960an..hantaran makcik Aida. Mungkin arwah mak aida yang buatnya..dedulu pun dah ada coklat M&M ke? besar pulak tu !Haaa..gambar ni paling best bagi peminat PML tak gitu..berderet pinggan-pinggan lama tu..adeehh...mana la pergi kan pinggan-pinggan tu sekarang.. layanzz (amboi cik abang ramos dikepala, pastu berseluar yenki..ahakss)

3 comments:

  1. kak oo kak...kesian pengantin pic no dua tu...sampai tertunduk2 malu...ker ngantuk?...ker berat sgt sanggul?....hahaha

    ReplyDelete
  2. hahahhaa..betul kata abg taj tu..tp kan mgu lps bru je borak2 dgn ibu n abah sy....dorg kata org dulu2 mmg suke bersanding kepala tunduk ke bawah...kata ibu dgn abah sbb org dulu2 klu kawin mmg malu sgt2....xtau nape...mmg malu...tu yg byk gmbr tunduk ke bawah..hahaha...
    tp apepun mmg bes tgk gmbr2 lama org kawin ni...rasa mcm nak pergi ke ke zaman tu blk..

    ReplyDelete
  3. Haha.. taj hat tu sanggul lekat kat kain pelamin..nak tarik takut sanggul tersungkur..nak rentap takut pelamin runtuh..hehe

    Ezany...hehe..tertunduk2 pastu tersangkut sanggul kat pelamin hehe..nak tarik malu..ape-ape pun gambar nostalgia kan..Aii zany..dah mula bincang dengan orangtua ke ituewww..hehe..

    ReplyDelete

Salam buat semua...