Friday, January 7, 2011

erti persahabatan

Salam...Sebagaimana kita mengharapkan sebuah keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat, begitu juga disebaliknya. Seringkali kita alpa dan lupa akan hakikat itu. Kita cuma mengambilkira harapan dan perasaan kita. Kita mula rasa dikhianati bila seorang bergelar sahabat tidak menepati janjinya. Walhal kita yang menggelar diri kita sahabat sering terlupa betul tak ? Hahaha..oleh itu musabahah diri Dalam dunia ini, kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri.. tetapi dalam kita bersendiri, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami.Jadi pada kengkawan yang mungkin sudah mempunyai sahabat atau masih mencari seorang yang boleh dipanggil sahabat, jadilah seorang sahabat dulu sebelum mencarinya..Cantik tak jambangan bunga ini ? Haha.. Inilah die hasilkerja seorang sahabat aida disaat aida memerlukan pertolongan. Bukan wang ringgit yang diukur tetapi prihatin, ingin menolong..juga cuba menolong yang aida kagum dengan sikap sahabat ini. Alkesah seorang saudara ingin membuat instant make-over rumahnya pada majlis perkahwinan anaknya. Aida diminta mengubah beberapa jambangan bunga hatta aida ni sering dikenali dikalangan keluarga sebagai `minah serbaboleh'. Ahakss..boleh ke? Mak aii dah lama tak pegang bunga-bunga ni..kursus dulu pun dah lupa pastu sikalang punye fesyen bunga canggih2..Seronoknya mempunyai seorang sahabat yang sanggup menolong last-last minute..haha..Kalau bagi kat Aida gubahnya alamat macam bunga cina tuuuuut...hehehe...Kepada sahabat aida tu..thanks a lot for being such a good friend and hope it will last forever..!! I owe u one.. !

2 comments:

  1. kak, kawan kak yg gubah bunga tu lawa x mcm efi?....kalau lawa nak la kenal2....pandai dia soson bunge yerr mesti cun......

    ReplyDelete
  2. adeehh taj...kawan akak tu tak cun melecun macam Afi..Afi tu cun secun-cun nya pastu maklong die cun..Kawan hat susun munger ni tak cun langsung.. Dia leh maen mercun jer...ahakss.. Tak dapet eden nolongnye..Saudara Taj takleh tackle langsung..perbezaan macam royal albert dengan narumi, kapal selam dengan kapal dagang..takde maknanye..hahaha

    ReplyDelete

Salam buat semua...