Thursday, December 9, 2010

tempayan antik

Salam pada semua....mood nak entri ni tak tentu waktu kan..kekadang rajin kekadang waduhh..bisa pengsan bila penyakit malas yang melampaui batas melanda..hehe
Meh aida nak kongsi dengan satu baekk punye barang antik yang hmmm dah lama jugak dirembat... Aida dapat daripada Eis Antique memang hali-hali keroje aida menjengah blog die..sebabnya..sukerr..!! Barang kat Eis antik ni meliputi semua aspek keantikan..ahakss..nak pe cakap je.. buku antik? tong antik? sepana antik? almari antik?..alahai..siap duit jerk. Hobi aida pulak di masa lapang..mengexplorasi kedainya yang hanya 5minit dari ofis aida. hehe.. jangan jelesss..Sebelum aida rembat tempayan yang paras pinggang ni, ada satu lagi yang Eis nak jual tempayan bujur tinggi. Rasenya macam bathtub la kot.. alamak terlepas ! Yang ini pun baru-baru ni je Eis terbuka hati nak jual. Kalau berkunjung kat kedai Eis dan melihat tempayan2 die yang beratur tu..awas...curah air panas dulu kat dalam die..kot-kot ada penyamun 40 orang bersembunyi..tapi best jugak kan bleh ikut pergi gua dorang “Nyaingsong mate’aji semarishin”...pastu sure rete karun pinggan mangkuk antik terlambak kan kan kan..ape ni berangan !! Sebelah kiri ni pun beli kat Eis, yang sebelah kanan nenek Cik Abg punyer amik kat melaka kalau aida taksilap. Tempayan adalah antara koleksi cik Abg yang dia paling sayang.. maka beratur la kat ofis die.. Kat rumah takde ruang dah oiii.. Alamak baru-baru ni ternampak satu lagi pasu antik kat Eis..comel lote bunga ala-ala yang besar tu...errrr...jap-jap nak calling-calling..adioss..

No comments:

Post a Comment

Salam buat semua...