Wednesday, December 22, 2010

tembaga 2

Entri masih lagi berkisar kepada barangan tembaga rembatan juga daripada eis antique.. beberapa bekas yang aida tak reti nak sebutnya..huhuhu..tak pandaiii...
Seperti biasa jangan terpedaya kepada keceriaan dan kekilatan barang-barang tembaga ni..sebab semasa aida beli..adeehh..kaler tak macam ni tau. Dengan usaha gigih ( cewahhh ) aida dan anak-anak yang sama menolong..jadilah ia seperti yang dipertontonkan.Prosesnya bukan hanya mengilap aje..rendam dalam air asam jawa dulu beberapa hari baru hilang kesan kehitamanan yang lama..Ini kira oklah bagi aida..kilatan kali pertama boleh digunapakai untuk entri..ahakss.. Sebiji talam yang besar sangat aida suka..apatah lagi rege die yang berbaloi-baloi berbanding dengan dikedai antik termasyhur rege mencecah ribuan satu talam besar segini..Ok itu saja untuk entri barang tembaga..kite tunggu lagi episod seterusnya dalam tembaga 3. alamak !! tak gilap lagiiiii.....huhuhu...

2 comments:

  1. alamak..!! cantik la plk bila dah polishhh..saya ada talam yg besar drpd tu..hari tu offer akak x nak.!!

    ReplyDelete
  2. alamak jugak ni...hehe.ada lagi besau ke eis ?? nanti akak pi kedai jenguk ekk...tungguuu

    ReplyDelete

Salam buat semua...