Monday, December 6, 2010

corak pinggan biru

Salam pengunjnng al-kesah.... warna-warna biru di pinggan dan piring rembatan terbaru, entri aida kali ini..
Setelah semangat `ditumpaskan' oleh satu insiden tayar pecah.. aida tak berputus asa mengunjungi lagi kedai Taliban yang tersohor itu. Setelah mendapat sms yang berbunyi.. `saya sudah siapkan barangan untuk akak pasti akak suka'.. bergeraklah kami ke situ.. Selain beberapa item yang telah siap di bungkus, mata aida menyelinap masuk di bawah gerobok antik dan terjumpe la beberapa keping pinggan dan piring yang tersorok.. (awas katak puru ye..hehe).tak kiralah katak pun katak la..pelan-pelan aida letak balik piringan berisi katak puru dan meminta Pak Yazid mengalihkannya..jangan kacau dialah `penunggu' pinggan mangkuk di sini tau..! hehePinggan mungkum corak Cameron keluaran W.H Grindley & Co. ini aida dapat 4 keping..ok lah tu..kot2 esok ada lagi kan..bleh la buat dinnerset.Yang ini pula 2 keping piring kuih corak Bute keluaran Alfred Meakin. Seakan-akan corak JB anemone ya !Memang aida tak mengumpul corak-corak biru ni..tapi bila dah banyak-banyak camni cantik pulak kan. Seperti Cik Abg aida yang selalu mencemeh bila aida membeli set-set seperti set jepun..tetapi bile dah sampai di rumah..die kata..cantik-cantik..jangan bagi oranggg..hehehe.. Terdapat jugak satu pinggan keluaran JB Old English kira dalam kawasan biru la jugak kan.hehe..hmm. takde kawan si Old English ni..ada sape-sape nak barter ?

2 comments:

  1. Salam Aida...cantik pinggan biru ni...

    akak ada platter macam ni peninggalan arwah nenek akak..

    boleh baca di sini:

    http://nostalgialama.blogspot.com/2009/11/titipan-dari-kampung-3.html

    ReplyDelete
  2. Salam Nurazzah
    aida dah ziarah blog. Cantik kan plater biru ni.. aida ada jugak sebijik semata peninggalan arwah mak..platter 4segi kyber biru.. usher le lagi kat makcik tu..kot-kot die nak bagi kan...hehe

    ReplyDelete

Salam buat semua...