Wednesday, November 10, 2010

gula-gula antik

Salam bahagia..hahaha..bahagia kee..alhamdulillah kan kite masih diberi rezeki oleh Nya dan kekuatan untuk kite meneruskan hidup di dunia sementara ini. Doa aida setiap kali ..semoga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur dalam beribadat..aminn..
Aida ingin berkongsi dengan semua gula-gula yang pada aida sudah lama tak nampak lagi dibuat di kenduri kahwin masa kini. Gula-gula ni aida jumpe semasa kenduri kawin sedara di putrajaya tetapi dibawa dari Air Hitam, Johor. Waa..terus aida mengimbas kembali semasa kecik2 dapat ni semasa kenduri kawin mak-mak saudara di Perak..
Cantik kan !! Masih ada lagi rupenya orang buat segini.. Taktau la kot-kot memang ada lagi, aida je takpenah jumpe..hehe.. ada ke ??
Nak difikirkan kenapa la takde lagi orang buat kan..yang ada sekarang diletak dalam karung kain kaler-kaler tu dan dibungkus. Nak senang kot..lagi pun kang dapat kat budak2 segini dorang rentap je gula-gula pastu buang..hmmm..membazir pulak kan..tapi cantik la..nanti kalau anak aida nak kawin..nak buat la segini..eerrr..haluuu..ade sape-sape nak buat ?? aida nak tempah siap-siap !!!...Uihsss makbonda berangan lagi...

3 comments:

  1. oooo...x sabau nak jd nenek malatop yerr....hikhik...amin2...x lama lagi la tu.....:)

    ReplyDelete
  2. Salam Taj,
    Haaa..baru tringat kat Taj..tempah kat Taj aje la ekk.... advance order for 10tahun lagi..ahakss..

    ReplyDelete
  3. Salam... tgk gula2 tu teringat masa kita khawin..salah satu hantarannya ialah gubahan dari gula dari jenis ini le color oren..kite gubah sendiri.

    ReplyDelete

Salam buat semua...