Friday, November 12, 2010

bertandang

Salam pengunjung AlKesah..kisah aida hari ini bertandang ke rumah morten di Melaka jugak kerumah saudara di Melaka... maklumlah mood Raya datang lagi...jadi nak entry pasal raye la pulak takgitu..Jemput minum !! Itulah hidangan di kampung morten kite hari ini dengan kuih bakar simen, baulu simen dan kuih bakar simen..heheh..air kopi boleh..air labu pun boleh..Ini dirumah saudara di Alor Gajah, Melaka..sejuk je rumah segini kan.. Memang impian aida sejak azali lagi..hehe..duduk dirumah kampung segini..taktau kenapa..tapi memang suke sesangat..Ini gambar yang sempat aida snap di kampung morten tu..tak ingat rumah mane..tapi yang pasti rumah penghulu takde orang..balik kampung agaknyeKerje aida takde lain..dok mengintai je tak abis-abis..mujurlah takde orang perasan..kalau tak..tak ke haru...malu..kekekeke..Uihss tureen JB Irene..Kan ke cantik lemari lame dibuat segini kann..Tutup dengan mengkuang..pastu taknampak makanan dah basi ke tidaknye..hehehe..Uihss yang ni paling taktahan..acu kuih sepit!(macam pandai buat) ..acu kuihgoyang..(haaa..yang ni aida terer merer).. baulu..(uihss.jenuh la pukul..beli siap ajo)..acu putu piring (uihs sah-sah takreti buat 5keping 2hengget kat kedai.beli je la)..lagi dua acu kayu kat belakang tu acu ape ekk..nak kate putu kacang beso bebeno..sapa tau ?? kasik cerita sikit...

3 comments:

  1. Your blog brings back so much nostalgia and it's always a joy to read...your collection of antiques is just awesome!! An inspiration to all....

    ReplyDelete
  2. Well thanks Anonymous....i can see you like it somehow i feel my collection of antiques not quite to my expectation of collection yet..hahaha... Anyhow i am glad it gives inspiration to others !! Yes..it is bring so much nostalgia to me too as i wish sometimes i can go backward in time..Thanks again for reading my humble blog. May i know what shall i address u in future comments?

    ReplyDelete
  3. Hi Aida, I'm glad I found your blog. I also love to collect, or just admire antiques and collectibles. The photos here are just wonderful, especially the first one. Wish I can enjoy this hidangan or meal, in such a setting.:)

    ReplyDelete

Salam buat semua...