Monday, August 2, 2010

kerusi orang sanding dedulu

Salam pada semua..kali ini aida nak berkongsi gambar kerusi orang sanding dedulu..ahakss.bukan kerusi kahwin aida dulu tetapi kepunyaan arwah Opah dan kerusi ni dipakai semasa perkahwinan untie-untie aida tahun 60an dan 70an..Kerusi ni aida baru amik dari kampung. Nasib yang sama jugak .. `ditinggalkan'.. entahlah kenapa orang taksuka ekk nostalgia lama-lama ni.. banyak lagi barang lama di rumah kampung, kalau masa mengizinkan aida berusaha mengambilnye lagi sedikit-sedikit..
Sayang sekali gambar untie-untie aida kahwin tiada dalam simpanan aida..kalau ade mungkin bleh berkongsi.. `Kerusi kerawang'..aida panggil ni memang berat.. buatan dedulu kot.. mantap.. tiada sedikit pun cat terkeluar aida rasa walaupun telah dimamah usia..
Pelapik duduknya diperbuat daripada PVC masih cantik dan tiada kesan retakan. Saksikanlah keunikan kerusi tersebut..!!

7 comments:

  1. salam aida, kerusi pengantin ni betul2 cantikk...sukenya tengok ...kalau jumpe dek makandam ni mau dibelinya ni....

    ReplyDelete
  2. salam kaknor,
    hehehe..a'a cantik kan takde pun owang pandang kat umah aida kt kampung tu tersimpan kat atas umah je..nostalgia.. mak andam pakai lagi ke cenggini..kot2 skrg kusi jepun je...hehehehe

    ReplyDelete
  3. minatnye kusi ni..mmg tgah cari :(

    ReplyDelete
  4. nak beli... plezzz... dah lama cari kerusi gini..

    ReplyDelete
  5. Salam kak, kerusi ni ada lagi ke? Nk sewa utk anak buah kawen. Akk wa sy bole tak 014_6636320

    ReplyDelete

Salam buat semua...