Friday, August 6, 2010

dulang enamel

Salam pada semua.. hari ni nak berkongsi dulang-dulang enamel yang aida dapat daripada keluarga aida dan suami.Suatu ketika dulu dulang-dulang ni digunakan bila ada kenduri kendara di kampung untuk mengangkat hidang tak gitu.. Sekarang pun masih ade yang pakai tapi dulang enamel yang moden aida rase dan kekadang dulang pelestik..hehe
Cantikkan bila dah banyak-banyak corak camni..selalunya motif bunga ros.Dulang ni jugak agaknya digunapakai untuk menghidang bila ada tetamu berkunjung dirumah. Cenggini la agaknya Cik Kiah, Cik Bedah dan Cik Memun menghidangkan air kopi o bila tetamu datang.. saksikanlah keindahan dulang enamel semoga tak lapuk dek zaman dan nostalgianya memanggil-manggil kite untuk meneruskan tradisi lama ni...

2 comments:

  1. talam enamel puteh yg berpagar tepi tu....mmg rare dan menurut tafsiran kemungkinan ia adalah buatan japan...cuba belek2....chantek juga bila buat menghidang kopi atau teh bila tetamu dtg....sudah tentu memerlukan tenaga yg gagah hendak mengangkat dulang yg besar.....sib baik ada suami mithali....:)

    ReplyDelete
  2. saya minat juga dulang enamel ni. kalau ternampak atau ada extra, bagi tahu ye.

    ReplyDelete

Salam buat semua...