Friday, June 4, 2010

rose rose, i love you

Salam semua....rose,rose i love you..lagu nyanyian anita mui, tetiba terkeluar dari mulut saya bila buat entry ni..hehe...takpandai menyanyi pun makcik ni haaa..tetapi melihatkan kuntuman roses dinnerset ni hati saya berbunga riang terus mendendangkan lagu iteww..pehhh...
Dinnerset ni diperturunkan kepada saya 12tahun lalu oleh emak saya setelah hampir 5 tahun sessi bodek membodek..wahhh...berjaya jugak ni..hehe... Dinnerset ni satu ketika dahulu kepunyaan arwah Opah yang saya rasa dibeli sekitar 60an. Saya pernah terjumpa gambar2 lama untie saya kahwin sekitar lewat 60an dan waaaa...dinnerset ni digunapakai. Belakang cop tertera RC Japan dan kalau tak silap saya itu adalah jenama Noritake sebelum cop Noritake dimenterai..apa kata anda..?

Motif bunga rose sekuntum dengan gadingan kudup rose cukup ayu..

6 comments:

  1. yup...RC adalah antara chop mohor noritake....noritake melalui berbagai revolusi dari segi nama dan chop mohor...

    ReplyDelete
  2. Salam Mukhreez,
    Selamat berkunjung tiba di blog saya `budak baru belajar ni'..hehe.... Tenkiu bagi pandangan mmg saya kurang arif tapi ade jugak buat sikit2 penyelidikan kat blogs..

    ReplyDelete
  3. salam kak aida..
    masyaAllah..banyaknyaaaaaaaaaaa...untungnya dapat complete pulak tu..dah ler rose cun melecun..adehhh..tetiba sakit mata tengok..hehehehe..

    ReplyDelete
  4. salam kak aida...
    Nak pingsan nihh..tapi dah siap2 duduk atas kapet dulu, kot tombang kan, tgk N3 set akak nihh....aduhh boleh pitam 3 hari...gojesss gilaaaa!!...

    ReplyDelete
  5. Salam yatt,
    mata kasi ubat ooo...nanti berjangkit kat cik mat gebu pulaks ahaks..hehehe

    ReplyDelete
  6. salam cik mat,
    uihss karpet mane kelas...teruih pengsan atas katil kalu bleh teruih tidoq aje haaa...hehehe...

    ReplyDelete

Salam buat semua...