Sunday, June 27, 2010

Lemari 1 antik

Salam pada semua pengunjung...Al kesah nak berkongsi cerita mengenai lemari 1(almari le tuu..) yang Aida sebut lemari 1 antara siri-siri 3 lemari buat mase ini yang akan aida kongsi bersama.. Aida antara adik-adik bongsu yang tiada banyak bercakap kalau bab-bab memilih barang peninggalan arwah orang tua Aida. Aida lebih bersikap mengalah dan membiarkan yang lebih tua membuat keputusan. Nak di jadikan cerita di saat-saat akhir kakak-kakak menukar fikiran dan tak mahu mengambil lemari ini jadi...ape lagi...orang kate ape..?....pucuk dicita ulam mendatang...Jangan biarkan diri anda di selebungi oleh misteri..cewahh...hehehehe...angkut bawak balikkkk cepattt...
Lemari ini telah melalui perjalanan yang jauh dari kampung ke Kuala Lumpur...terasa hiba jugak kerana sekian lama di rumah pusaka...akhirnya berpindah rumah....Lemari 1 ini terdiri dari 2 elemen lemari iaitu bahagian atas dan bawah...En. Ibrahim dari Malacca Junkyard Jln TAR memanggilnye `Dutch' ....tak tau kenapa dan menurut beliau di buat sekitar tahun 1800an. Lemari ni di baikpulih oleh beliau dengan menukar ke warne yang lebih natural. Arwah mak dapatnye daripada jiran yang hendak berpindah rumah. Rasenye RM100 aje waktu tu..
Inilah keadaan asal lemari 1 tersebut sebelum di baikpulih di Kuala Lumpur seterusnya ditempatkan di rumah Aida......

7 comments:

  1. salam kak aida..
    serius lawaaa giler lepas di"suntanned" oleh pak berahim..berbaloi2!!!!...
    saya kalau jadi adik beradik akak pun seriusss jelessss tahap gaban..hehehe..
    chaiyok2 akak!!!!

    ReplyDelete
  2. salam k.aida
    wow..mmg cun lah..awesome..lpas tukar warna lagi menyerlahhh..

    ReplyDelete
  3. Salam Eis !
    har har....rezeki..:)..tk sangka pun dpt..

    ReplyDelete
  4. Salam Yatt,
    hehehe...dorang tknak..pas sorang sorang passing sampai le kat akak niii.....jadi angkut bawak balikkk..sebelum dorang tukar fikirann...kekekekeke

    ReplyDelete
  5. Salam Chemp
    A'a the original hitam tu..my late father cat je dgn cat biase..bile masuk kedai baikpulih dorang keluarkan balik cat tu utk balik ke natural kayu die...:)

    ReplyDelete

Salam buat semua...