Tuesday, June 22, 2010

Dambaan Meakin Sunflower

Salam pada pengunjung blog Al Kesah...ekoran daripada terjahan seorang kawan blogger yang ingin melihat motif sunflower yang dikeluarkan oleh J&G Meakin England di sini saya pertunjukkan motif bunga tersebut...Saya tiada set lengkap cuma yang ade ape yang di pertontonkan..hehehe..semoga panjang umur murah rezeki ( aminnnn..) untuk saya memiliki set lengkap yang menjadi dambaan saya dan mungkin pada anda juga....
Koleksi Meakin Sunflower saya terdiri dari 6 set cawan piring, 3 keping 8" & 2 keping 6" piring kuih dan 2 keping 6" mangkuk kecil. Square tea plate daripada koleksi lama keluarga saya bermotifkan warna bunga kuning saya padankan dengan set ini untuk menaikkan seri. Sunflower meakin adalah daripada rembatan hunting saya juga koleksi lama keluarga saya yang saya `tarik' daripada bahagian bawah gobok rumah arwah nenek saya. Semasa dijumpai saya rase tebal habuknya lebih tinggi daripada tebal piring tersebut...hehe.... Square tea plate tersebut dalam 20biji saya rase.. cuma 6 sahaja saya padankan dengan koleksi meakin sunflower saya...Hmm..bile ye anak-anak ni nak bertemu ibu...adikberadik yang lain?..kite tunggu...

4 comments:

  1. insyallah...ibunya akan d temui...hanya perlukan masa....dan kesabaran....

    ReplyDelete
  2. salam kak aida..
    saya pun belum ada koleksi nenas sunflower nie..cantikknyaaaa..
    tajjjjjjjjjjj..help me......hehehe...

    ReplyDelete
  3. Salam Mukhreez,
    Adehhh..cian kan dorang...taj mintak la carikan ibu dorang ekk..uhuk uhuk...makkkk gi mane lame beno gi huntingggg.....hehehehehee.. takpe takpe sabo sabo...:)

    ReplyDelete
  4. Salam Yatt,
    Yatt meh kite gi hunting sesame..kat mane-mane dimane bagaimane dan bile ooooo......dapet je kite belah dua...kekekekeke...

    ReplyDelete

Salam buat semua...