Tuesday, May 25, 2010

Ada apa dengan Johnson Bros...

Salam pada semua...entry saya kali ini mengenai koleksi pinggan mangkuk Johnson Bros saya yang tak seberapa..waaa...pasti blogger yang lain sudah banyak yang memilikinye. Apa yang saya paparkan di sini koleksi yang saya miliki setelah sebelum ini hampa pada mulanya...

Hobi saya yang `tetiba' ini...membawa saya ke sebuah kedai barang antik di selatan tanahair..saya pasti ramai dah mengetahui kedai antik ini..Dari deretan koleksi beliau, saya teruja dengan koleksi johnson bros teaset yang di susun rapi..Seminggu saya memikirkannya maklumlah rege bleh tahan riban gitu... Setelah mendapat `green light' dari cik abang, kami ke kedai tersebut lagi tetapi hampa..`sudah di booking'..

Masih lagi tetap tak mengalah..saban minggu kami berkunjung juga ke sana akhirnya pada satu malam yg hening saya mendapat sms berbunyi berikut `Puan, jika berminat datang esok untuk memiliki JOHNSON BROS..'. Saya melompat macam kena loteri ( penah ambik ke... )..Rupanya `sang booking' cancel...itulah yang dinamakan rezeki...kalau ade tak kemana kan..

Johnson Bros teaset yang saya dapat dari bunga Khyber. Itulah permulaan yang mengundang pelbagai bunga lagi yang saya dapat dari kedai yang sama dan dari pinangan penjual online antik yag lain.. Bunga-bunga lain yang saya dapat dari jenama JB ini seperti Anemone, Irene dan Paris..Caca merba tapi tetap indah bila di gandingkan bersama..Jadi bertemulah mereka di dalam lemari antik saya tu...Sekian...:)


6 comments:

  1. aida,
    untungnya badan dapat koleksi merbeles ni...tambah untung kalau cik abang bagi greenlight ....akak ni tumpang terngok je la aida wehh

    ReplyDelete
  2. Hahaha...takpe lama-lama kaknor dapat la tu...aminnn

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. salam puan...
    meleleh air liur, air peluh semua, tgk koleksi puan ni...ehem ehem nak korek rahsia, kedai antik mana tu puna serbu, kita ni orang Johore juga, tapi tak perasan punn...tapi kalau harga "ribu", memang berbaloi lah, bukan senang nak dpt set mcm tu specially the tureens, set cawan dan teko tu...apa2 pun tahniah dan terima kasih yea sebab sudi share...

    ReplyDelete
  5. Salam Cik Mat...nak aida kesatkan ke..ishk ishk meleleh pulak jadi sebaldi dah ni..hehe..boleh je korek rahsia tak dalam mane pun...kat pekan Pedas, NS..kat kedai yang selalu diperkatakan orang..Kedai Taliban..mmg regenye bleh tahan tapi pd aida tkmahai mane pun..senang...se tempat serbu se rembat..hehehehe..Nk tau lanjut bleh email kat aida, aida_sah2000@yahoo.com

    ReplyDelete

Salam buat semua...